منتدى قرية منيل الهويشات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى قرية منيل الهويشات

منتدى اهالى بلدنا قرية منيل الهويشات مركز طنطا محافظة الغربية

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

صحتك عندي بالدنيا

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
عيون الليل
مشرفة قسم الرومانسية
مشرفة قسم الرومانسية
عيون الليل

صحتك عندي بالدنيا Empty
مُساهمةموضوع: صحتك عندي بالدنيا   صحتك عندي بالدنيا I_icon_minitimeالأربعاء 2 سبتمبر 2009 - 1:09

من البدايه سئلة نفسك انت بدخن ليه؟

الله يخليك متهربش من السؤال وتقفل الصفحه منغير متكمل الموضوع صدقني هيفدك انا مش هحتاج اطلب الجواب عارف ليه علشان يمكن انت ذات نفسك مش عارفه او هنقول دا انا بروش بفك عن نفسي بنسى همومي ويحسرتي العكس صحيح بتفك عن نفسك يامسكين وانت بتوصل نفسك لطريق الموت الله يخليك كمل معايه للأخر..

اقولك بقا انا عوزه منك ايه عوزك تسيبه منغير متشتم اصبر عليه بس يامعلم فكر في نفسك وفي اهلك تصور انك بضرهم اكتر مبضر نفسك مراتك وحببتك اهلك وعيالك واخوتك واصحابك الاصحاب دم هيجنوني اول حاجه خدلك سجاره وروق وفرفش وانت ياغلبان كانهم نقذوق من الموت وللأسف هم اللي بيموتك وانت مش ترين وكانهم عملين فيك جميله وفي وهمك انهم بيحبك فكر مره وحد بس الي بيحب بيضر حبيبه مستحيل

لو قلتلك ضر مراتك هترضها ؟!
وقلتلك ضر ابوك وامك اللي مربينك هترضم؟!
لو قلتلك ضر اخوتك اللي انت اخوه وقدوتهم هضرضم؟!
ولو قلتلك عيالك لحمك ودمك هضرهم؟!

خلي جوابك سؤالك طب هو انا هضرهم في ايه ؟
بتدخينك يامعلم تخيل الهو اللي بيتنفسوه كل سمومم في سمومم ومين الي بينشرها تخلي انك الي بتنشرها شفت اد ايه انت مش دري بلي بتعمله

فكر معايه اللي بيحبيني الي يدني سجاره ويقولي يشيخ انسى ولا الي يقول بطل؟

للأسف ده اللي غيبين عنه فكر وجواب نفسك انا ليه كده عيالي ليه بضرهم اهلي ليه بضرهم مراتي حبيبتي ليه اضرها ؟

وغير ده كله متنسش انك بضر نفسك نفسك اللي ربنا امنك عليه والي عيالك روحهم فيها ولي امك وابوك عشوا وتعبه وسهره علشان يحفظوا عليها ده رد جميلك ليه تضرهم وتبوظ تعبهم فيك ؟؟

فكر انا مسلم ليه بعصي ربنا ان انسان نفسي اعيش احقق احلامي عيش بصحتك مش بسجارتك

طب قولي اول مره شربت فيها سجاير مين ادهالك او مين اللي علمهالك هو بيحبك ؟

اظنه مش محتاج تفكير ياباشا ده ضرك وضر اهلك وضر الناس كلها ضر حبيبك

فلوسك ياسيدي مش حرام تروح في اهدر صحتك وتعبك ليل ونهار في الحر والبرد ده كله بيسيطر عليه عقلك الي للأسف هو في غيبوبه الي بيديرك رغبتك علقك صدقني في غيبوبه مش قان الاقون انك تفوقه بقا حرام فلوسك تروح في تدمير صحت امك وابوك اللي ربوك في مراتك اللي حرصاك وصينك في عيالك اللي انت في نظرهم احسن اب في الدنيا في اخوتك اللي انت قدوه ليهم

حرام صح ياريت بقا تصحي عقلك وتفوق من الجحيم الي انت عايش فيه

انت بتنتحر على فكره ومتقولش ده الي بتروقني وبتظبطني الله يخليك اسمع الكلام تتصور ممكن كم سجاره تشربها تخليك تكون مدمن فكر بقا؟

انا اسعدك تصور سجاره وحده كفيه انها تخليك مدمن اقولك ازي ومتقولش عليه بفتي اصبر بس عليه

((أكد بعض العلماء في لندن مقولة بعض المدخنين وإن لم يتم أثباتها علميا بأنها تكفى سيجارة واحده حت يصبح الشخص مدمن ))

وانحا يخبتنا بنشرب وحده كل ساعه مش قان الاقون انك طبطل بقا اه صح انا عارفه انك ممكن مش تصدق كلمي ده علشان كده هديك رابط الموقع تاكد بنفسككم سيجارة تكفى للادمان؟
اتاكد تعالى بقا اقولك هنعمل ايه شوف ايه رايك نبط ندخن انا والله هسهلها عليك وعندي الطرق ايه رايك نشفها سوه ولا اقولك خلينا نختار دوفع للحرب الي هنقومها ضض السجاير هنشوف الدوفع وبعدين هسعدك ونشوف الحلول يارب توفق

الدفع الاول :
لو انت متجوز مراتك الدف القوي ليك بتحبها طب ليه بضرها مش لازم تحفظ عليها هيه مش برضه هتبقا ام عيالك وهيه قبل كده مش مراتك حبيبتك وروحك مش كفايه بقا نضرها لحد هنا ولا انت عندك راي تاني حفظ عليه

خلينا نشوف الدفع التاني:
بتحب ولا خاطب شوف بقا لو حببتك قلتلك مدخنش هتعمل ايه؟ام انت لو بجد تسيبها دبقا فله والبت ده تستهل هديه وبوسه بس والله لو طلبت منك كده ده بتحبك وبتموت فيك كمان وعلى ضمنتي شوف بقا لم تقولها انا بطلت اد ايه هتكون فخوره بيك انك بتحبها ولها خطر عندك فكر في ده كمان

خلينا نشوف الدفع الثالث :
اهلك يامعلم امك وابوك مش انا الاون انك تحفظ على صحتهم اخوتك دم مش انت قدوتهم يرضيك قدوتهم هيه الي دتمرهم صحتهم ينفع برده الكلام ده ياستاذ انا عارفه اني راغيه هقولك اخر دفع اهوه

اخر دافع :

لوانت عندك عيال عيالك خلي بالك منهم مش هوصيك وهوصيك على ايه على لحمك ودمك يرضيك يعبه ومين اللي بيضرهم انت ابوهم طب فكر في مره وانت راجع من بره متشتريش سجاير وبفلسها هتلهم حلوه ولا لعبه شوف فرحتهم هتبقا ازي وهم بيجرو عليك ويبوسك فكر ولازم تقرر احنا محتاجنك بجد فكر فينا وفكر في نفسك

تعالى بقا اقولك نسيب المرض اللي اسمه التدخين ده ازي

يييييييييييييييييه المواقع مش راضي ينسخ فكر معايه في الحل؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟
لقتها قبلك انا هديك الربط وانت شوفه برحتك وانت مروق كده ماشي اهوه
طرق الاقلاع عن التدخين
انا عارفه اني طولة عليكم واتكلمت كتير انا مشي بس امنه بجد تخلوا بلكم من نفسك
في امان الله
سلام

خلاص خلاص همشي اهوه بس هقولكم حاجه الاول
يا رب يعجبك ادعولي لو بطلتم وخليكم قدوه لغركم يا رب اكون قدرت انفعكم

سلام
مع تحيات (عيون الليل)
http://www.hawachat.net.ms
الافوكاتو
:: المدير العام ::
:: المدير العام ::
الافوكاتو

صحتك عندي بالدنيا Empty
مُساهمةموضوع: رد: صحتك عندي بالدنيا   صحتك عندي بالدنيا I_icon_minitimeالأربعاء 2 سبتمبر 2009 - 12:38

وشكرا لجهودك عيون الليل
عندك حق فى كل كلامك
ربنا يعفينا منها يا رب

صحتك عندي بالدنيا Fs3i8bpld

عدل سابقا من قبل Admin في السبت 10 أكتوبر 2009 - 23:32 عدل 1 مرات
http://www.hawachat.net.ms
العمدة بتاع البلد
عمدة المنتدى
عمدة المنتدى
العمدة بتاع البلد

صحتك عندي بالدنيا Empty
مُساهمةموضوع: رد: صحتك عندي بالدنيا   صحتك عندي بالدنيا I_icon_minitimeالأربعاء 7 أكتوبر 2009 - 3:13

انا بطلب من كل الاعضاء يبطلو شرب سجاير Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

ويشربو حشيش (الحشيش اوفر احسن ارخص افضل)
كما قال الاخ حسن كوكو

lol! lol! lol!
http://www.hawachat.net.ms/
????
زائر

صحتك عندي بالدنيا Empty
مُساهمةموضوع: رد: صحتك عندي بالدنيا   صحتك عندي بالدنيا I_icon_minitimeالجمعة 23 أكتوبر 2009 - 9:00

أرجو من كل المسلمين الإقلاه عن التدخين لأنه حرام شرعاً

صحتك عندي بالدنيا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» صحتك فى الموضوع دا
» صحتك في الكلمة دي